2019. okt 12.

Lehúztak ötszázzal, de totál elégedett voltam - ZöldreVárva

írta: NVK
Lehúztak ötszázzal, de totál elégedett voltam - ZöldreVárva

#koldusokéavilág #készátverés #kellegycigi

camille-minouflet-te7sucoxkry-unsplash.jpg

 

Éppen azon agyaltam, hogy előkaparom a fülesemet és hallgatok egy kis Bagossy Brothers Company-t, amikor megállt előttem.
Utálom a kunyerálókat.

Utálom, amikor jönnek, és előadják nekem, hogy kiflire kell a pénz, meg épp csak buszra, vagy ma még nem ettek, vagy amit a legjobban utálok: a gyerek nem evett 3 napja...
Utálom, hogy hazudnak, nyomulnak és hülyének néznek.

Aki hozzám lépett, egy ötvenesforma pasas volt. Koldusnak tiszta, átlagembernek koszos, kicsit gyűrött hapsi. Látszott rajta, hogy jobb napokat is megélt már. A kezében egy magazint tartott, felém nyújtotta.
- Nem akarsz magazint venni 300 Ft-ért?
Szó nélkül megráztam a fejem és már fordultam is el, ahogy szoktam, pedig ott lapult egy ötszázas a zsebemben, még a pénztárcát se kellett volna elővennem. Ő viszont folytatta:
- Nem fogok kamuzni. Kéne a 300 Ft, mert rá akarok gyújtani. Vennék egy doboz cigit, ennyi hiányzik még. Segíthetnél. Adok cserébe egy újságot.

Nem is gondolkodtam. A zsebemhez nyúltam, előhúztam  a begyűrt ötszázast, és odaadtam neki.

- Tartsd meg a magazint, és igyál egy kávét is. - mondtam neki. A pasas bólintott, és elment.

Bedugtam a fülest és felszálltam a villamosra. Teljesen elégedett voltam. Igaz, hogy épp megszabadított a faszi ötszáz forintomtól, de közben legalább nem nézett totál hülyének.

Szólj hozzá

gondolatok