2019. már 06.

Patópál effekt - azért nem vagy sikeres, mert ezt nem csinálod

írta: NVK
Patópál effekt - azért nem vagy sikeres, mert ezt nem csinálod

#siker #sikerútja #neaddfel

pexels-photo-1270076.jpg

Mi akarsz lenni? - Sikeres!

Mit akarsz? - Sok pénzt! Elismerést! Csillogást!


Mikor akarod? - Majd!

Na, itt a hiba! 
Majd talán holnap nekifutok, majd talán, ha nem leszek ilyen fáradt, ennyire rossz passzban, majd a nyáron, vagy jövőre, vagy inkább sohanapján.

Patópáleffekt... gyakori gyarlóság.
Az egyszeri ember mindig halogat, végül aztán nem éri el a célját, a vágyait sohasem.


A sikernek biztosan nincs tuti receptje, azonban mindenképpen van néhány elengedhetetlen hozzávalója.

- Kreativitás, kitartás, kommunikáció: a KKK sokat segíthet, ez kétségtelen, hisz a siker biztosan nem fog egyszercsak bekopogni az ajtódon - Szia, megjöttem, ölelj magadhoz - táblácskával. Ahhoz, hogy felépítsd az álmod, hinni kell benne napról napra, mert nem fog megszületni egyetlen éjszaka alatt. Tudni kell valami újban gondolkodni, merészen újítani és beszélni.

Számomra is fontos, s mióta az eszemet tudom az is volt, hogy bebizonyítsam: vagyok olyan jó, sőt jobb valamiben, mint mások. De túllihegtem.
Belekaptam ebbe is, abba is, hamar akartam az elismerést, nem dolgoztam elég keményen, se elég kitartóan, s mikor a siker nem jött az első postával, abba is hagytam az erőlködést. Fixáltam, hogy szar vagyok, s mentem tovább.

Pedig ez nem így működik.
Aki azt hiszi, hogy a siker csak úgy az ölébe pottyan, az nagyot téved. Ami az ölbe eshet az maximum a galambpotty, de minden másért tenni kell.
Sokat. Kitartóan.
Mert igenis mindenki lehet jó valamiben, érhet el sikereket, de meg kell küzdeni érte. Vannak buktatók, vannak akadályok. Ezeket sokszor mi magunk görgetjük az útba. De ha ezekkel leszámolunk, és igazán akarjuk, elérjük a célunk.

bmx22c-781868-unsplash.jpg

- Soha ne hibáztass mást a kudarcért!
Ó, tudom én, másra mutogatni sokkal könnyebb! Mert őmiatta, mert nem adott, mert hátráltatott, mert nem segített, és így tovább. Ne tedd! Hagyd a mutogatást, vállalj felelősséget magadért. Csak te tudod magad a helyes irányba terelni, hát végy egy nagy levegőt, és tedd meg.

- Ne hagyd, hogy mások döntsenek a következő lépésedről!
Ezt a szokást is nagyon gyorsan el kell felejteni, ha igazán sikeres akarsz lenni. Senki se tudja jobban nálad, hogy te mit akarsz! Nem fog más megküzdeni helyetted az álmaidért, azt neked kell megtenned. Az életed egy üres vászon, a te dolgod eldönteni, mi kerüljön rá!

Maradj nyugodt és türelmes!
Igen, tudom, mindenki azt szereti, ha a dolgai jól mennek. Ha minden klappol, sima és olajozott. És rögtön idegesek leszünk, ha porszem kerül a gépezetbe. Nyűglődünk. Pedig az élet már csak ilyen, állandóan váratlan fordulatokat produkál. Gondolj bele, egyébként milyen unalmas lenne. Ne dühöngj! Legközelebb, ha épp ideges lennél, próbáld megtalálni a változásban rejlő új lehetőséget. És vigyázz! Ne add fel, mert az út kicsit zötyögősebb!

Ne hidd, hogy bort iszom, és vizet prédikálok. A blogom a példa rá, és az ezzel elért jelenlegi munkáim, hogy kemény munkával, kitartással el lehet érni sikereket. Vagyok mély gödrökben. Máskor szárnyalok.

De életemben először nem adom fel a buktatóknál sem.
Mert már tudom, mit akarok, milyen úton érem el.

Szólj hozzá

önazonosság