2019. feb 21.

Stresszkezelés anyaként - tényleg működik Etelka módszere

írta: NVK
Stresszkezelés anyaként - tényleg működik Etelka módszere

#anyavagyok #stresszkezelés #tutitippek

dmitriy-ilkevich-1169661-unsplash.jpg

Nem vagyok nyugodt típus. 
A párom szerint a bundás kutya elkullogna szégyenében, ha morgóversenyt hirdetnénk. Mert én folyton idegeskedem valamin. Meg morgós is vagyok. Nem kicsit.


Fene tudja, miért. Tanultam, örököltem, már mindegy. Morgok és kész.

Idegeskedem, szentségelek, néha káromkodom, stresszelek. Ha kialszom magam, kevesebbet. Ha hulla fáradt vagyok, többet.

Mentségemre, igyekszem fékezni magam. Esküszöm.

Főleg, mióta gyerek is van a háznál. Nem mindig sikerül ugyan, de tényleg igyekszem nyugodt, higgadt felnőtt emberként viselkedni, jó példát mutatni.
Pedig az értetlen, makacs kis ördögfiókáknál kevés dolog tudja jobban kiborítani az édesanyákat, az tuti.

Van néhány jól bevált praktikám, ami segít, hogy azokban a pillanatokban, amikor tényleg kritikus a helyzet, mikor az idegeim pattanásig feszülnek, ura maradjak önmagamnak. A magam, a párom és a gyerekek érdekében is.

Mik is ezek:

- A legjobban az vált be, hogy elszeparálom magam. Ha érzem, hogy nagy a robbanásveszély, elhagyom a helyszínt. Nem megfutamodás ez, sokkal inkább okos visszavonulás. Sok felesleges kiabálástól, veszekedéstől, oktalan fegyelmezéstől kímélt már meg néhány egyedül töltött perc.

- Ugyanezen okból ha tudok, veszek egy forró zuhanyt. Egyrészt itt is működik a magány varázsa, másrészt semmi sem simogatja nyugodtabbra a lelket, mint a forró víz.

- Van olyan szitu, mikor visszaszámolok 10-től. Régi, jól bevált praktika, kár ragozni. Néha segít. Néha meg zeng a tízemeletes.

 


- Hihetetlen, de az egyik trükköt, ami nagyon jól beválik otthon, épp az interneten egy posztban olvastam. Valahogy megragadt bennem, használom, és szuperül működik. Ez pedig az Etelka módszer. Mikor tiszta ideg vagyok azt csinálom, mint Etelka a leírásban - beszélek magamhoz: ezt kibírod Orsika, csak még egy percig Orsika nem borulsz ki... nyugodt anya vagy... nincs semmi baj. 
Van, hogy kiröhögöm ezért saját magam, de a célt eléri a mutatvány - lenyugszom.

- Szintén a gyerekeim ellen vetem be a kizökkentéses módszert. Valami nagyon váratlan dolgot művelek - hirtelen utánozni kezdem őket, esetleg énekelek, hogy ne halljak semmit. Néha meg csak azt mondom: blablabla.
Bár ez csak a kisebb stresszintnél hatásos, amikor már robbanásveszély van, inkább az elvonulást alkalmazom.

És persze néha csak vicsorgok egyet vagy sikítok. Vagy sírok.
De ezek már a végső tehetetlenségnél következnek be, nem vagyok rájuk büszke.

Szólj hozzá

szülő