2018. nov 13.

Minél mélyebbre vág, annál jobb - ZöldreVárva

írta: NVK
Minél mélyebbre vág, annál jobb - ZöldreVárva

#gondolatokapirosnál #tragédialeszavége #halálvágy

velizar-ivanov-737386-unsplash.jpg


Ma valamiért eszembe jutott... vajon él még? Fél éve találkoztunk.

- Hány éves vagy?
- 17. Nemrég töltöttem be. 
- Többnek néztelek. Miért hoztak be a mentők?
- Kimosták a gyomrom.
- Értem.

Kijelentő mondat, de kérdésnek szánom. Ő azonban csak mered maga elé, kezével folyamatosan a fehér, kórházi takarót markolássza. 

Határozottan kövér, határozottan csúnya lány. Arra gondolok, az élet néha igazságtalanul adja a külsőségeket, és egyeseknek mindenből a legrosszabb jut.
Ennek a lánynak egyértelműen nem sok jó jutott.

A szemében és a szája mellett keménység, talán amiatt nézem 17-nél idősebbnek. Érdekel a története, de nem sürgetem.

Csak bámulom, ahogy a keze egyfolytában a lepedőt gyűri.
Akkor veszem észre a karján a nyomokat. Vagdosások nyomai. Sok, nagyon sok. Vékonyabb és egész vastag hegek tarkítják az egész belső karját.

Észreveszi, hogy nézem a kezét, de nem takarja el. 

- Szeretem a pengét. Szeretem nézni, ahogy hasít. Minél mélyebbre megy, annál jobb. Szeretem, ha fáj. Egyszer, az a célom, majd elég mélyre vágok.
- Mihez elég mélyre? - tudom a választ, mégis kibuknak a szavak.
- Hát, hogy meghaljak. - mondja ki azt, ami teljesen egyértelmű.

Megint elhallgat, hosszú percekig csak ül, mintha valahol nagyon messze járna. Aztán hirtelen rám néz.

- Azért hoztak be, mert egy kicsit többet vettem be a gyógyszeremből. Mondtam nekik, tudod, a mentősöknek, hogy hagyjanak, de behoztak.
- Kicsit többet a mennyinél?
- Napi 3 szemet szedhetek.
- És mennyit szedtél be helyette? 
- Az egész dobozzal....

.... sikerült volna, de behoztak. Nem baj. Legközelebb sikerül. - elréved megint, de aztán rám néz.

És ahogy rám néz, engem megrendít. Mert boldog. 17 éves. És meg akar halni. 

És ahogy ránézek tudom, addig próbálkozik, amíg nem sikerül...

Szólj hozzá

gondolatok