2018. sze 06.

A három varázsszó csodája: szia, kérek, köszönöm

írta: NVK
A három varázsszó csodája: szia, kérek, köszönöm

#csakudvariasan #szia #kérek #köszönöm

image-from-rawpixel-id-218138-original.jpg

 

- Jó napot kívánok! Kérek szépen 10 dkg szalámit. - azt hiszem ez az az alapmondat, amit mindenki ismer és használ, aki boltba jár. 


Bocsánat, korrigálnék! Azt hittem, ez az a mondat, amit mindenki használ.

Merthogy nem. Egyáltalán nem.

Ellenben gyakran hallom a következőket:
- Abból adjon!
- Azt akarom!
- Az mi? Adjon már belőle!
- Kell nekem! 


Se puszi, se pá, se szia, se kérek.
A köszönöm meg már olyan luxusszó, amit gyanítom az eladók el is felejtettek, olyan ritkán hallanak.
(Természetesen tisztelet a kivételnek, akinek nem inge az ugyebár ne vegye magára!)

Miért nem lehet a legalapvetőbb udvariassági normákat megadni egymásnak? 


Minden tiszteletem azoké az eladóké, akik mosolyogva ki tudnak szolgálni ennyi udvariatlan (most nagyon kedves voltam) embert.

Jó, ne élezzük ki a helyzetet csak a boltra, mert természetesen az udvariasság nem csak ott van kihalófélben, ugyanúgy nem jellemző sehol máshol sem.

Kiskutyák eladók, érdeklődni itt, vagy privátban lehet! - olvastam az üzenőfalon ma, s alatta a hozzászólások:
- Ára? - kérdezte valaki.
- Menyi? (pont így, menyi, és nem mennyi, de ez más téma) - szólt más, s ezektől ismét falra másztam, de nem csak én, hanem az eladó is, mert válasz helyett megkérdezte:
- Szia, vagy légyszíves? 

Na, ez az én gondom is! 



Vajon ha lenne egy like gomb a hentespultnál, az meg lenne nyomva? Esetleg egy morcos emoji, ha túl lassan szolgál ki a pultban az eladó?


Fogadjunk, hogy igen.


Biztos vagyok benne, mindenkinek megtanította régen az anyukája, a 3 kulcsszavacskát. Mi lenne, ha azt játszanánk, hogy használjuk?

Szia, kérek, köszönöm!

Próbáljuk meg. Nem olyan nehéz!

 

Szólj hozzá

önazonosság