2019. jan 10.

Válogatós gyerek vs anya - 0:1

írta: NVK
Válogatós gyerek vs anya - 0:1

#csakazértis #rafkósanya #mindmegette

sweets-3139865_640.jpg

Akinek kisgyermeke van, annak bizonyára nem ismeretlen, hogy az evés külön tortúra.

Van, amelyik gyerek a zöldségeket, van amelyik a gyümölcsöket, a főzeléket, húst vagy a tejterméket nem hajlandó megenni.
Bezzeg az édesség!

Nálunk a vacsorával vannak gondok. Viki ugyanis kategorikusan egy dolgot hajlandó megenni: a virslit.
Azt mondjuk végtelen variációban: virsli ketchuppal, virsli mustárral, virsli paradicsommal, virsli sajttal. Néha még kenyérrel is lecsúszik. De csakis a virsli.
Elvétve ugyan hajlandó tojással helyettesíteni (ebből is csak a tükörtojás a menő), és néha felvágottal, de ezek az esetek olyan ritkák, mint a péntek 13.

Minden szülői praktikát bevetettem már, így értem el kisebb-nagyobb sikereket, de egyik sem tartós. Mindig győz a virsli.

Nemrég megint tettem egy próbát, ezúttal tejberizst szerettem volna a gyerek gyomrába juttatni. Miközben tálaltam, kanyarítottam egy rövid mesét.

,,Élt egyszer a világon 3 rizsszemecske.Ugyanolyanok voltak, mint sok ezer másik szem, de ők nagy álmokat dédelgettek kicsi szívük alatt.
1. szemecske arról álmodott, hogy egyszer majd finom ennivaló készül belőle.
2. szemecske ennél is merészebbet gondolt.Tejben akart lubickolni, s azt kívánta, bár finom kakaóval hintenék be.
3. szemecske szíve vágya az volt, hogy egy kislány megegye, s miatta nőjön egy cm-t.

Egyszer aztán elérkezett a nagy nap. Egy édesanya megvásárolta a szemecskéket, és vacsorát készített belőlük kislányának. Örült 1. és 2. szemecske, mert teljesült a vágyuk, de nagyon szomorú volt 3., mert a gyermek makacsul eltolta maga elől a tányért, s duzzogva elfordult, nem kellett neki a tejberizs..."

Idáig jutottam a mesében, mikor az én aranyszívű kislányom pityeregni kezdett. Megsajnálta a 3. szemecskét, s maga elé húzta a tányért, amit nem sokkal előtte tolt el jó messzire.
- Na jó, megkóstolom, ne legyen szomorú az a rizs.- merítette mártírarccal a tányérba a kanalat. Esküszöm olyan fancsali képpel méregette, mintha mozgó bogarakat raktam volna elé.

Végül szerencsére elnyerte a tetszését, s a tv elé bevonulva (ezt azért kialkudta) megette az egészet.

Anya vs. virsli mai napra:1-0, remélem ezentúl néha tejberizs is lehet a vacsora.

Szólj hozzá

szülő