2018. aug 29.

Isten veled, kicsikém!

írta: NVK
Isten veled, kicsikém!

#vetélés #gyász #neaddfel

kelly-sikkema-692353-unsplash.jpg

Egy nő két dologért képes megtenni mindent: hogy legyen gyermeke, és hogy ne legyen.


Nekem van gyermekem. Egy gyönyörű kislányom, és egy gyönyörű kisfiam.


Rövid ideig gondolkodtam ugyan azon, hogy csak egy gyermek legyen, de annak legyen meg mindene, de aztán a második gyermek utáni vágy felülírta az ész szavát. Meg hiszem is: a testvér nem pótolható ezer játékkal sem

Azonban a sors nekünk nem adta könnyen a testvért....

A kislányunk könnyen és gyorsan érkezett. Ezért nagyon meglepődtünk, hogy a második babára sokat kellett várnunk. 
Aztán végre megfogant, egy pillanatig létezett, majd távozott. Még szinte terhes sem voltam, máris vége lett.

Megint vártunk.

Hónapok teltek el, mire megint két csíkot mutatott a  teszt. Hatalmas boldogságot éreztünk. Majd nem sokkal később jött a mély gyász, mikor nem dobbant a kicsi szív. Csak a néma fekete-fehér monitort bámultuk meredten. Nem tudtuk elhinni...

Ahogy múlt az idő, kicsit tompult a fájdalom. Nekifutottunk megint. Annyira akartuk a babát. 

Újabb pozitív teszttel együtt érkezett az öröm és érkezett vele kézen fogva  a rettegés is.


Rendben leszünk? Sikerül?
Vigyázni kell! Nem beszélni róla! Nem örülni korán! Mindenre készülni.

És mi készültünk.
Óvatosan.
És reménykedtünk.
Csendben.
És aztán megdobbant a szürke monitoron az a kicsi szív.


Aki volt már ilyen helyzetben,tudja. Mámorító.
És akkor már visszafogni a lovakat nem lehetett.
Ki kellett kiáltani az egész a világnak a boldogságot! 
Mert öröm volt ez, s végtelen csoda! Nem volt több titkolózás, nem volt több aggodalom, minden rendben volt!

És aztán jött a rémálom, amire akkor már nem számítottunk: a 11. héten a végtelen csend.


Mert mikor már biztosak voltunk benne, hogy semmi baj nem lehet, megint nem dobban semmi azon a szürke monitoron.

Ma sem tudom, hogyan éltem túl. Ma sem tudom, honnan vettem az erőt, hogy felálljak újra, és megpróbáljam még egyszer....
De megtettem.

Te, aki most épp sírsz, te, aki épp gyászolsz, te se add fel! Mindig van remény.

Mert mellettem is itt szuszog már a gyermek, akire olyan sokat vártunk...

Szólj hozzá

szülő